Tiedote: Miikka Kuusela uusi päävalmentaja kaudesta 2019-20 alkaen

Ensi kaudella 90. juhlavuottaan viettävä Tampereen KOOVEE saa Miikka Kuuselasta seuran edustusjoukkueen uuden ja päätoimisen päävalmentajan. 42-vuotiaan Kuuselan kaksivuotinen pesti alkaa toukokuussa 2019 ja valmennussopimus kattaa pelikaudet 2019-21 sekä sisältää molemminpuolisen option kaudelle 2021-22.

Seuran nykyinen päävalmentaja Juha Pajuoja on tyytyväinen, kun KOOVEE on päättänyt tehdä edustusjoukkueen vastuuvalmentajan toimenkuvasta päätoimisen:

– Nuoressa joukkueessamme on monia pelureita, jotka ovat ottaneet urallaan isoja askeleita eteenpäin kuluvan kauden aikana.

– Itselläni oman yrityksen ja Mestis-päävalmentajan arjen pyörittämisen yhdistäminen on haastavaa, ja siksi seuran panostus päätoimiseen valmentajaan on tärkeä ja ainoa oikea askel pelaajakehityksen jatkuvuuden kannalta.

Tällä hetkellä Miikka Kuusela toimii Mestis-joukkue LeKin päävalmentajana. Kuuselalla on meneillään kolmas peräkkäinen kausi lempääläläisten pääkäskijänä ja yhteensä seitsemäs kausi joukkueen valmennustiimissä.

LeKin ohella Miikka Kuusela on aiemmin toiminut valmentajana Tampereen Ilveksen CSM-joukkueessa sekä A-nuorten SM-liigajoukkueessa. Koulutukseltaan Kuusela on erityisluokanopettaja.

Juniorivuosiensa jälkeen Tappara-kasvatti Kuusela edusti pelaajana Suomi-sarjassa Kajaanin Hokkia, Seinäjoen Hockey Teamia sekä LeKiä yhteensä 139 ottelussa saavuttaen tehopisteet 82 + 111 = 193. Mestiksessä Kuusela pelasi 178 ottelua tehopistein 25 + 54 = 79 seuroinaan Kajaanin Hokki, LeKi sekä Tampereen KOOVEE.

Tämän kauden Mestiksessä on kevään kovat pelit vielä edessä, joten joukkueille ja valmentajille toivotaan työrauhaa loppukauden ajaksi.

Kuuselan sopimus sisältää edustusjoukkueen luotsaamisen ohella seuran juniorivalmennuksen koordinointia

Miikka Kuusela tulee edustusjoukkueen päävalmentajan tehtävien lisäksi koordinoimaan seuran jääkiekkojunioreiden valmennusta. Tämä tukee seuran strategiaa, millä luodaan systemaattinen pelaajapolku kilpajääkiekon joukkueista kohti edustusjoukkuetta.

KOOVEE ry jääkiekkojaoston puheenjohtaja Ari Jortikka kommentoi:

– Olen todella mielissäni siitä, että seurassa panostetaan samanaikaisesti niin jääkiekon edustusjoukkueen toimintaan kuin juniorikentän eteenpäin viemiseen.

– Junioreiden kilpakiekkoon panostaminen näkyy siinä, että seuran A-nuorten vastuuvalmentajana jatkaa Sakari Salmela. Joukkueen tavoitteena on saavuttaa paikka A-nuorten SM-liigassa.

– KOOVEE on nyt jääkiekossa myötätuulessa ja tämä lupaa hyvää, kun ensi kaudella vietetään perinteikkään seuramme 90. juhlavuotta.

Juha Selin tulee Kuuselan aisapariksi valmennukseen

40-vuotias Juha Selin tulee Miikka Kuuselan aisapariksi vastaamaan seuran edustusjoukkueen valmennuksesta. Selinin päätoiminensopimus kattaa niin ikään pelikaudet 2019-21 sekä sisältää molemminpuolisen option kaudelle 2021-22.

Juha Selin toimii jo tällä hetkellä Kuuselan valmennustiimissä LeKin Mestis-joukkueessa. Selin on aiemmin ollut valmentajana Tapparan C- ja B-junioreissa. Tämän ohella Juha Selin on valmentanut Suomi-sarjassa (Tampereen KOOVEE) sekä Mestiksessä (KeuPa HT).

Edustusjoukkueen ammattimaisesta harjoittelusta huolehtivat Juha Jokiharju sekä Jouni Viitanen

KOOVEE on jo kuluvalla kaudella harjoitellut monipuolisesti kokeiden ammattilaisten johdolla. Maajoukkuepelaaja Juha Jokiharju on vastannut edustusjoukkueen pelaajien luistelutaitojen yksilöllisestä kehittämisestä. Aerobicin kaksinkertainen maailmanmestari Jouni Viitanen on puolestaan laatinut pelaajille omat harjoitusohjelmat sekä fysiikan kohentamiseen että ravintopuolen parantamiseen.

Jokiharju ja Viitanen jatkavat myös Miikka Kuuselan apuna ensi kaudella.

KOOVEE ja Tampereen Urheiluakatemia yhteistyössä – jääkiekon pelaaminen ja opiskelujen yhdistäminen helpottuu

KOOVEE ja Tampereen Urheiluakatemia jatkavat yhteistyötään kaudelle 2019-20. Tampereen Urheiluakatemia tukee akatemiastatuksen saaneita jääkiekkoilijoita urheilijan polulla auttamalla seuran edustusjoukkueen ja A-nuorten sopimuspelaajia yhdistämään parhaalla mahdollisella tavalla jääkiekon pelaamisen sekä opintojen menestyksekkään suorittamisen. Tamperelaisista oppilaitoksista yhteistyössä mukana ovat Sammon urheilulukio, Tampereen seudun ammattiopisto, Tampereen ammattikorkeakoulu, Tampereen yliopisto, Poliisiammattikorkeakoulu, Tampereen ammatillinen aikuiskoulutuskeskus sekä Tampereen Urheiluhierojakoulu ja Varalan Urheiluopisto.

KOOVEE jatkaa myös yhteistyötä Ilveksen kanssa kaudella 2019-20

Ilves-Hockey Oy ja KOOVEE Hockey Oy ovat sopineet jatkavansa toimivaksi todettua yhteistyötä kaudella 2019-20. Sopimus mahdollistaa tehokkaan pelaajaseurannan ja kauden aikaisen pelaajaliikenteen molempiin suuntiin, mistä on erinomaisia näyttöjä kuluvalta kaudelta. Yhteistyön perimmäisenä tavoitteena on yksilöiden kehittäminen.